• Kirish

60112300 - Texnologik taʼlim yo'nalishi

Ko'proq ma'lumot

60111300 - texnologik ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar tayyorlash milliy malaka ramkasi, kasb standartlari, kadrlar buyurtmachilari talab va ehtiyojlaridan kelib chiqib kunduzgi ta’lim shakllarida amalga oshiriladi.

Kunduzgi ta’lim shakllari bo‘yicha o‘qitish kredit-modul tizimi asosida tashkil qilinadi.

Kunduzgi ta’limda bakalavriat dasturining me’yoriy muddati 3 yil.

Bakalavriat o‘quv dasturining hajmi ta’lim shakli (kunduzgi), foydalaniladigan ta’lim texnologiyalaridan qat’iy nazar 180 kredit birligini tashkil etadi.

Bir o‘quv yili uchun bakalavriat ta’lim dasturining xajmi 60 kreditni tashkil etadi.

Mazkur yo‘nalish doirasida o‘quv dasturlari o‘zaro yaqin bo‘lgan bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha asosiy va qo‘shimcha mutaxassislik (kvalifikatsiya) berish amalga oshirilishi mumkin. Akademik guruh tanlovi asosidagi traektoriyaga ko‘ra kvalifikatsiya universitet Ilmiy Kengashi tomonidan tasdiqlanadi.

60111300 - texnologik ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha oliy ma’lumotli bakalavrlar tayyorlash o‘quv reja va fan dasturlarining o‘zlashtirilishini amalga oshirishda O’zbekiston Respublikasi hududidagi barcha pedagogika sohasida kadr tayyorlaydigan Oliy ta’lim muassasalari uchun talablar majmuini ifodalaydi.

60111300 - texnologik ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatining sohalari:

- umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda texnologiy fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib borish;

- o‘rta maxsus va professional ta’limda maxsus fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib borish;

-umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish kabi kompleks masalalar majmuasini qamrab oladi.

60111300 - texnologik ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlarning kasbiy vazifalari.

60111300 - texnologik ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha milliy malaka ramkasining 6-malaka darajasi hamda bakalavr kasbiy faoliyatlarining sohalari, ob’ektlari va turlariga muvofiq bakalavriat bitiruvchisi quyidagi kasbiy vazifalarni bajarishga qodir bo‘lishi lozim.

Kasbiy faoliyatning ob’ektlari:

umrmiy o'rta, o'rta maxsus, professional ta'lim muassasalarida maktabgacha va maktab ta'limi vazhligi tizimidagi idoralarda;

 ta'limni amalga oshiruvchi vazirltklar, uning tannoq boshqarmalari va muasasalarida;

ishlab chiqarish korxonalari ;

davlat boshqmuv organlari.

Pedagogik faoliyatida:

o'quv jarayonini rejalashtirish: DTS maqsadlariga muvofiq o'quv reja ishlab chiqish, talabalarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib o'quv dasturini moslashtirish, darsning aniq maqsad va natijalariga ko'ra dars rejasini ishlab chiqish, differensial yondashuv asosida dars shakllari va usullarini rejalashtirish o'quv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish;

ta'lim samaradorligini ta'minlash: dars maqsadlariga ko'ra o'quvchilar imkoniyatidan kelib chiqib vazifalarni belgilash dars mavzusiga mos namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish, DTS da vaqt taqsimotini to'g'ri rejalashtirish ta'lim jarayonida AKTdan unumli foydalanish, o'quvchilarning o'zlashtirish natijalariga ko'ra darsni tashkil etish va ta'lim berishdagi yondashuvlarning samaradorligini tahlil qilish, o'quvchilaming ta'limiy maqsadlari va yosh xususiyatlariga mos keladigan o'qitish usullari va yondashuvlarni tanlash, o'qitishning faol usullaridan foydalanish, o'quvchilarning asosiy kompetensiyalarini va hayotiy ko'nikrnalarini rivojlantirishga yo'naltirilgan usullardan foydalanish, o'quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish, o'z-o'zini nazorat qilish ko'nikmalaridan foydalanish, o'quvchilarga differensial yordam berish, nazariya va amaliyot uyg'unligini ta’minlash, o'quvchilarni mustaqil fikrlash imkoniyatini yaratish, darsda motivatsiyaga erishish, sinfda samarali muloqotga erishish;

o'zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish: ta'lim natijalarini baholash uchun turli usul va vositalardan foydalanish, ta'lim natijalarini diagnostika qilish uchun turli usul va vositalardan foydalanish ta'lim natijalarini tahlil qilish, DTS rejasi va usullarini moslashtirishda tahlil natijialaridan foydalanish, baholash mezonlarini bilishi va amalda qo'llay olishi, mavjud muammolarni aniqlay olishi va tahlil qilish.

tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish: tarbiyaviy ishlarning zamonaviy, interaktiv shakl va usullarini mashg'ulot hamda sinfdan tashqari ishlarda qo'llash, tarbiyaviy ishlarda o'quvchilarning jinsi, yoshi, madaniy va individual xususiyatlarini inobatga olishi, ta'lim muasasasining ustavi va ichki tartib qoiadalariga muvofiq o'quvchilar uchun aniq odob-axloq qoidalarini o'rnatish, ijtimoiy sog'lom muhitni yarata olish, o'quvchilarda kognitiv faollik, mustaqillik, tashabbuskorlik, ijodkorlik fuqarolik pozitsiyasi, mehnatga layoqati, sog'lom va xavfsiz tumush tarzi madaniyatini rivojlantirish.

xavfsiz rivoilantiruvchi tanlim muhitini yaratish va ta'minlash: O'quvchilar orasida o'zaro hurmat muhitini yaratish, o'quvchilarga sinf hayotida teng irnkoniyatlm yaratsh nizoli vaziyatlarda optimal yechimli qaror chiqara olishi, o'quvchilar bilan individual ishlar olib borishi, zamonaviy ommaviy axborot vositalmi dunyosida xavfsiz ishlashga yordam bera olish;

o’z-o’zini rivojlantirish ya kasbiy o'sish: muntazam malaka oshirish

kurslaridan o'tish, fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda

qo'llash, kasbiy faoliyat yuzasidan seminar va treninglarda ishtirok etish hamda

tashkil etish, o'zaro darslarda qatnashish, darslarni tahlil qilish, ochiq darslar o'tkazish, kasbiy faoliyatda kerakli o'zgarishlarni amalga oshirish;

hamkasblar va ta'lim oluvchilarning ota-onalari (ularning o’rnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik o’rnatish: o'quvchilarning ota-onalarini

(ularning o'rnini bosuvchi shaxslarni) ta'lim jarayoniga maktab hayotiga jalb qilish,

o'quvchilanfng ota-onalarini (ularning o'rnini bosuvchi shaxslarni) o'quvchilarni rivojlanishi va ta'lim muhiti to'g'risida qaror qabul qilishda ishtirok etistrga jalb etish, tarbiyaviy muammolarni hal qilishda va o'quvchilarni hayotga tayyorlashda boshqa pedagogik xodimlar va mutaxassislar, jamoat tastrkilotlari va bo'limlari bilan hamkorlik qilisfu

Ilmiy-tadqiqot faoliyatida:

texnologik ta'lim va kasb ta'lfuni sohalarida pedagogik ilrniyaadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta'lim yo'nalishidagi fanlar va ularni o'qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib borish;

texnologiya fanlariga doir internet tarmog'ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo'nalgan holda qidirish va topish hamda amaliyotga bevosita tadbiq etish;

texnolagiya o'qitish metodikasi va kasbiy ta'lim yo'nalishlaridagi fanlarga oid

ilmiy to'plamlar, mahalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o'rganish;

ilmiy-tadqiqot ishlanmatarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashish;

ma'lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo'yicha ilmiy ma'lumotlarni

tizimli tahlil qilish;

texnologiya fani va professional ta'lim fanlariga doir tadqiqot natijalari va ishlanrnalarini tadbiq etish qobiliyatlariga ega bo'lishi kerak.

Ma' naviy-ma' rifiy faoliyatida :

o'quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni yuzaga

keltirish metod va texnologiyalarini bilishi;

globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikatsiya

texnologiyalarining o'rni va ta'siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish;

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda :

pedagoglk va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta'lim jarayonlari

monitoringi va sifatini baholash mexanizrnlarini ishlab chiqish;

jamoada ijfimoiy va ma'naviy-ma'rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish;

fikrlar har xil bo'lgan sharoitda to'g'ri qaror qabul qilish;

barayotgan faoliydi bo'yicha ish rejasini tuzish,nazorat qilish va amalga

oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatl ariga ega bo'lish.

Kasbiy faoliyatda tabiiy fanlarning asosiy qonunlaridan foydalana olishi,

matematik tahlil va modellashtirish, nazariy va eksperirnental tadqiqotlar usullarini qo'llay olishi;

og'zaki va yozna shaklda davlat tili qoida va me'yorlariga amal qilgan holda

 fikr, mulohaz, g'oy, taklif, ta'rif va xulosalarni mantiqiy, to'g'ri, asosli, izchil va aniq bayon etish, ilmiy matnlar bilan ishlash hamda ifodalay olishi;

xorijiy tillardan birida kasbiy faoliyatiga oid hujjatlar va ishlar mohiyatini

tushunish hamda kasbiy faoliyati uchun yetarli darajada foydalana olishi;

olingan kasbiy tajribani tanqidiy ko'rib chiqish, o’z-o’zini rivojlantirish,

malaka oshirish va o'z kasbiy faoliyatining turi hamda xarakteristikasini o'zgartirishga qodir bo'lishi;

ish joyidagi potensial xavflarni yaxshi tushunishi va yuzaga kelishi mumkin

bo’lgan baxtsiz hodisalarning oldini ola bilishi hamda texnologiya darslarida texnika xarfsizligini ta'minlash va laboratoriya tajribalarini xavfsiz o'tkazishi;

gigiyena mehnat muhofazasi va tashqi ta'sirlardan himoya qilish qoidalarini

talablariga muvofiq, sog’lom turmush tarzi ko'nikmalari shakllantirilishi;

axrborotlarni yig'ish, saqlash, qayta ishlash va ulardan foydatanish usullarini

bilish va faoliyatida mustaqil asoslangan qarorlar qabul qila olishni hamda

mediasavadxonlik, global kompyuter tarmoqlar bilan ishlash ko'nikmalmiga ega bo'lishi;

ijtimoiy va kasbiy vazifalarni hal etishda umumkasbiy, mutaxassislik fanlarning asosiy qoidalari va metodlaridan samarali foydalana olishi;.

shaxsiy o'sishga intilishni shakllantirish va obyektiv baholash, shuningdek,

ta'lim oluvchilarning intellektual rivojlanish darajasini oshirish ko'nikmalmiga ega

bo'lishi;

ilmiy tadqiqotlarni tashkil etish, ilmiy bilish yutuqlariga erishish tamoyillarini anglashi hamdda tanqidiy fikrlash metodikasini o'zlashtirishi;

o'quv-tarbiya jarayonini modellashtirish va uni ta'lim amaliyotiga tadbiq etish;

ta'lim jarayoni sub’yektlarining birgalikdagi hamkorlikdagi faoliyati ya shaxslararo o'zaro harakatini tashkil etish usullarini egallash.